Tijd voor een potje? Reserveer nu!
De 24Play app is gratis te downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store.
Heb je een vraag? Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan even contact met ons op via info@24play.nl. We helpen je graag!
Vervelend! Maar gelukkig kun je heel eenvoudig een nieuw wachtwoord aanmaken. Als je in het inlogscherm in de app bent, zie je onderin een knop ‘Wachtwoord vergeten?’. Klik hierop en geef het e-mailadres op van jouw account om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan even contact met ons op via info@24play.nl.
Ja, en dat zal het voorlopig ook zeker nog blijven! We hopen met de app zoveel mogelijk mensen te activeren om vaker in beweging te komen. Je kunt op alle speellocaties gratis inchecken. In de toekomst kan het zijn dat je moet betalen om een speeltafel- of bord bij een vereniging of horecagelegenheid te reserveren via de app, maar dat is nu dus niet het geval.
De QR-code sticker heeft een unieke code die op elke aangesloten 24Play speeltafel- of bord geplakt kan worden. Je kunt de QR-code scannen met gebruik van de app door op ‘Nu Spelen!’ te klikken. Als jij en je medespeler(s) de code scannen, herkent de app dat jullie samen een potje willen starten op die specifieke tafel.
Via de app kun je gratis één of meerdere QR-code stickers aanvragen. Dat gaat zo:
Dat is heel eenvoudig! Scan samen met je medespelers de QR-code (op de tafel) met de app door op ‘Nu spelen!’ te klikken om je potje te starten en je scores bij te houden. Het kan ook zijn dat de tafel of bord geen QR-code sticker heeft, maar dat deze wel is geregistreerd in de app. In dat geval kun je in de kaart in de app de speellocatie opzoeken en op ‘Hier spelen’ klikken.
Een nieuwe tafel moet altijd gekoppeld worden aan een speellocatie. Als er nog geen 24Play speellocatie bestaat van de locatie waar de nieuwe tafel zich bevindt, dan moet die eerst nog geregistreerd worden. Dit gaat zo:
Een tafel koppelen aan een bestaande speellocatie kan alleen als je een QR-code hebt aangevraagd. Scan de code met de app en kies ervoor om deze te koppelen aan een bestaande locatie.
Door heel Nederland zijn speellocaties geregistreerd.Bij verenigingen en horecagelegenheden Heb je thuis een tafel staan? Dan kun je ook deze registreren in de app!
Om een speellocatie bij jou in de buurt te vinden kun je de kaart in de 24Play app gebruiken of de kaart op www.24play.nl bekijken.
Ja dat kan! Maar wel alleen als je bij een vereniging of horecagelegenheid een tafel of bord reserveert. Je selecteert voor het bevestigen van je reservering je medespelers en kunt een datum en tijd selecteren.
Deze is helemaal gratis aan te vragen via de app. Open de app en ga naar de kaart. Klik op het locatie-icoon rechtsonder in beeld en kies voor ‘QR-code aanvragen’. Vul de gevraagde gegevens in en klik op ‘QR-code aanvragen’. Je ontvangt de aangevraagde sticker(s) binnen vijf werkdagen op het opgegeven adres.
Dit kun je doen door in het beginscherm van de app op ‘Stuur je vrienden een Buzz’ te klikken. Je vindt hier alle spelers die in dezelfde ranglijst zitten als jij (met uitzondering van de algemene 24Play ranglijst). Wanneer je de Buzz verstuurt, krijgt diegene direct een melding op zijn of haar telefoon.
Nu nog niet, maar straks wel! We zijn op dit moment bezig met de ontwikkeling van een functie waarbij je zelf een ranglijst kan aanmaken en kan bepalen wie er toegang heeft tot deze ranglijst en in welke periode deze ranglijst actief moet zijn. Superleuk om erachter te komen wie nou echt de koning is van jouw vrienden. Nog even geduld!
Klik hiervoor op het meest linker icoon in het menu in de app. Hier zie je al jouw speelmomenten. Als je op een speelmoment klikt kun je de uitslag van dit potje inzien, en als je naar links swipet zie je ook jouw statistieken van dit speelmoment, zoals de duur van het potje en het totaal aantal gespeelde punten.
Jazeker! Dit kun je direct doen na het afronden van een speelmoment, maar ook kun je oudere speelmomenten delen. Ga hiervoor naar de statistiekenpagina in de app, klik op het speelmoment dat je wilt delen en klik vervolgens op het deel-icoon rechtsboven in beeld. Vergeet je tegenstanders niet te taggen!
Zodra iedereen de uitslag heeft bevestigd is het niet meer mogelijk om de uitslag te wijzigen.
Een gespeelde wedstrijd waarvan de uitslag bevestigd is door alle spelers, is niet meer te verwijderen. Zo kan iemand niet ‘sjoemelen’ met zijn of haar statistieken. Heb je verloren en wil je de wedstrijd verwijderen? Dat gaat dus niet! Meer spelen en meer winnen, dan verbeter je vanzelf je statistieken. Zet ‘m op!
Dit is nu helaas nog niet mogelijk. Maar in de toekomst wel! We denken constant na over hoe wij het platform nog leuker en handiger kunnen maken voor alle Spelers. Daarom zullen we dit gaan ontwikkelen, zodat jij eenvoudig je statistieken in kan zien, jouw profiel nog beter kunt beheren en gemakkelijk jouw geregistreerde speellocaties kan wijzigen.
Iedereen die zich geregistreerd heeft in de app al gebruiker zullen te vinden zijn in de enige echte 24Play ranglijst. Voor alle ranglijsten wordt de volgende puntentelling aangehouden:
Winst = 5 punten
Gelijkspel = 3 punten
Verlies = 2 punten
Verlies je veel potjes? Maakt niet uit! Als je speelt, maar verliest, verdien je ook punten. Zo blijf je lekker gemotiveerd om in beweging te blijven! Beweging wordt beloond bij 24Play!
Je kunt in de app de ranglijst van elke speellocatie inzien. Ga hiervoor naar de ranglijstenpagina in de app [BEKER ICOON] en swipe naar links. Hier kun je de speellocatie opzoeken via de zoekbalk. Klik op de speellocatie om de ranglijst te openen!
Zodra jij een potje hebt gespeeld op één van de tafels van deze speellocatie, word jij automatisch toegevoegd aan de ranglijst. Alleen de punten van de potjes die jij op deze locatie hebt gespeeld zijn hier zichtbaar.
Als je gebruik wilt maken van de 24Play app, dan heb je een SportID nodig om in te kunnen loggen. Als je jouw eigen SportID hebt aangemaakt, dan kun je met deze inloggegevens ook inloggen bij andere apps die onderdeel zijn van Sportunity.nu, zoals Sprint, Kantinebaas, Boulesbaas en SKIWE. In ons privacy beleid lees je hoe we met jouw gegevens omgaan.
Leden kunnen met de app elkaar op een leuke en innovatieve manier uitdagen en scores bijhouden om zo dé beste van de club te worden. Daarnaast kan het platform jouw club verbinden met de regio en potentiële nieuwe leden.
Ook is het mogelijk om via 24Play toegang te krijgen tot jullie eigen reserveringssysteem. Zo kunnen leden of niet-leden (tegen betaling) een speeltafel- of bord boeken. Hiermee kun je als vereniging een nieuw verdienmodel ontwikkelen.
Top dat ook jouw vereniging aan de slag wil gaan met het 24Play reserveringssysteem! Om toegang te krijgen tot jullie eigen dashboard vragen we je om een mail te sturen naar info@24Play. Geef dan even de volgende gegevens op:
Let op: De beheerder dient zelf alvast de 24Play app te downloaden en zich te registreren met ditzelfde e-mailadres, alleen dan kan je ook toegang krijgen tot het dashboard.
Het is mogelijk om met meerdere beheerders toegang te krijgen tot het dashboard, maar dit kan je als beheerder zelf instellen zodra je eenmaal toegang hebt tot je verenigingsdashboard.
De komende maanden zal het reserveringssysteem gratis beschikbaar gesteld worden voor verenigingen. In verband met het corona willen wij verenigingen ondersteunen om tafels of borden op een verantwoorde manier beschikbaar te stellen.
Afhankelijk van de toekomstige ontwikkelingen omtrent het coronavirus en de maatregelen die vanuit de overheid gesteld zijn, zal de periode van gratis gebruik duren t/m uiterlijk december 2020. Het kan zijn dat het gratis gebruik al een paar maanden eerder stopt.
Om na de gratis periode nog gebruik te blijven maken van het reserveringssysteem is straks een gebruikerslicentie nodig. We streven ernaar om de kosten hiervoor zo laag mogelijk te houden. Je kunt er vanuit gaat dat de maandelijkse kosten maximaal € 15, – per maand zullen zijn. Zodra hier meer over bekend is, zal dit gecommuniceerd worden vanuit de KNBB-kanalen. Aan- en afmelden voor deze licentie kan halfjaarlijks. Met het reserveringssysteem heb je ook de mogelijkheid om tafels en borden (betaald) te verhuren aan bijvoorbeeld niet-leden. Van iedere betaalde reservering gaat 15% naar 24Play ten behoeve van onder andere het promoten van deze mogelijkheid.
Ja, het is mogelijk om met meerdere beheerders toegang te krijgen tot het dashboard. Als beheerder van het reserveringssysteem kun je eenvoudig zelf instellen wie er allemaal toegang moeten krijgen tot jullie verenigingsdashboard.
Let op: De extra beheerder(s) dienen zelf alvast de 24Play app te downloaden en zich te registreren met ditzelfde e-mailadres, alleen dan kun je hen ook toevoegen als beheerder aan het dashboard.
Op dit moment is dat niet mogelijk. Het kan dus zo zijn dat mensen tafels maanden vooruit al een tafel reserveren bij jouw vereniging. Wellicht dat hier in Fase 2 van het reserveringssysteem verandering in komt, maar dat durven we niet te garanderen.
Je kunt overigens als beheerder elke reservering annuleren via het dashboard. De persoon die de reservering heeft geplaatst krijgt dan een melding van de annulering.
Het reserveringssysteem wordt ontwikkeld in meerdere fases:
Fase 1 (1 juli 2020)
Het gefaseerd weer opengaan van de verenigingen en alle clubs voorzien van een laagdrempelig reserveringssysteem om haar tafels en borden door leden en niet-leden beschikbaar te stellen voor reserveringen. Dit zal bestaan uit een dashboard voor de clubs en de ontwikkeling van de 24Play app voor de spelers, waarmee de reservering gedaan kan worden.
Fase 2 (eind juli/augustus 2020)
In deze fase zal het verhuren van tafels en borden inclusief een betaalfunctie mogelijk zijn, om ook niet-leden te kunnen ontvangen. Ook zullen er uitgebreidere configuratie mogelijkheden in beschikbaarheid voor leden en niet-leden komen. Denk aan het instellen van tafels; je kunt dan in het dashboard instellen welke tafels in bepaalde tijdsblokken alleen te reserveren zijn voor leden. Ook zal in fase 2 een web-versie van het reserveringssysteem beschikbaar zijn, waarmee je ook via web een reservering kunt doen.
Tijdens ‘Fase 2’ van de ontwikkeling van het reserveringssysteem zullen verschillende nieuwe functies toegevoegd worden. Het zal dan voor niet-leden ook mogelijk zijn om bij jullie vereniging een tafel te reserveren (tegen betaling). Zo kunnen verenigingen een nieuw verdienmodel toevoegen, naast het werven van leden en bijvoorbeeld barinkomsten.
Op de hoogte blijven van ontwikkelingen? Meld je aan voor de 24Play nieuwsbrief (onderin de pagina) en volg 24Play op social media. Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via info@24play.nl.
Dat is helaas niet mogelijk, aangezien een vereniging op dit moment verplicht is om te weten welke personen er aanwezig zijn (geweest). In Fase 2 van het reserveringssysteem is het wel mogelijk voor iemand met SportID (het 24Play account) om mensen zonder een SportID toe te voegen aan je reservering. De namen van deze personen moeten dan bij aankomst op de vereniging alsnog doorgegeven worden, zodat de beheerder van het reserveringssysteem deze namen kan invoeren.
Een nieuwe tafel of bord moet altijd gekoppeld worden aan een speellocatie. Als er nog geen 24Play speellocatie bestaat van jouw vereniging, dan moet die eerst nog geregistreerd worden. Dit gaat zo:
Als je als vereniging al toegang hebt tot jullie eigen 24Play dashboard, dan kun je hier eenvoudig een nieuwe tafel toevoegen. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan even contact op via info@24play.nl.
Dat is niet mogelijk. Wellicht dat deze optie later nog toegevoegd wordt, maar voor nu willen we het voor leden zo laagdrempelig mogelijk maken om weer in beweging te komen en te spelen op de vereniging.
Ja, dat kan eenvoudig via het dashboard. Kom je er niet helemaal uit? Stuur dan even een mailtje naar info@24play.nl.
Ja, op dit moment wel. We begrijpen dat dit voor sommige mensen niet handig is. Daarom zal er in Fase 2 van het reserveringssysteem een webpagina beschikbaar zijn, waarmee jullie leden ook zonder de 24Play app een reservering kunnen doen.
Wel is het nog steeds noodzakelijk om een account te hebben alvorens je een reservering kunt doen.
Dit kan via jullie eigen verenigingsdashboard. Hier kun je tafels toevoegen of verwijderen, maar ook kun je de informatie van jullie 24Play speellocatie (vereniging) aanpassen. Wil je graag toegang krijgen tot het dashboard? Stuur dan even een mailtje naar info@24play.nl.
Deze zijn helemaal gratis aan te vragen via de app. Open de app en ga naar de map. Klik op het locatie-icoon rechtsonder in beeld en kies voor ‘QR-code aanvragen’. Vul de gevraagde gegevens in en klik op ‘QR-code aanvragen’. Je ontvangt de aangevraagde sticker(s) binnen vijf werkdagen op het opgegeven adres.
Staat er op jouw horecagelegenheid een speeltafel- of bord? Registreer deze in de 24Play app en maak het reserveren van een speelplek bij jouw horecagelegenheid mogelijk. Met de app kunnen gasten hun scores bijhouden, speelstatistieken bekijken en vergelijken en de ranglijst van je eigen horecagelegenheid inzien.
Nu nog niet, maar straks wel! We werken aan een toernooifunctie, wat bijvoorbeeld heel leuk is om op een avond te organiseren. Ook zijn we bezig met het ontwikkelen van een vriendenranglijst, waarmee gebruikers samen met andere gebruikers een eigen ranglijst aan kunnen maken. Wil je hier meer over weten? Neem dan even contact met ons op via info@24play.nl.
Een nieuwe tafel of bord moet altijd gekoppeld worden aan een speellocatie. Als er nog geen 24Play speellocatie bestaat van jouw horecagelegenheid, dan moet die eerst nog geregistreerd worden. Dit gaat zo: