Tijd voor een potje? Reserveer nu!
De 24Play app is gratis te downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store.
Heb je een vraag? Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan even contact met ons op via info@24play.nl. We helpen je graag!
Vervelend! Maar gelukkig kun je heel eenvoudig een nieuw wachtwoord aanmaken. Als je in het inlogscherm in de app bent, zie je onderin een knop ‘Wachtwoord vergeten?’. Klik hierop en geef het e-mailadres van jouw account op om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Het is ook mogelijk om via de website een nieuw wachtwoord aan te vragen. Dat kan via deze pagina. Het kan een paar minuten duren voordat je de herstelmail binnen krijgt. Check ook je spam even, het kan namelijk zijn dat de mail hierin belandt. Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan even contact met ons op via info@24play.nl.
Ja, en dat zal het voorlopig ook zeker nog blijven! We hopen met de app zoveel mogelijk mensen te activeren om vaker in beweging te komen. Je kunt daarom op alle speellocaties gratis inchecken. In de toekomst kan het zijn dat je moet betalen voor het reserveren van een speelplek bij een vereniging of horecagelegenheid via de app, maar voor nu is dat dus niet het geval.
Dat is heel eenvoudig! Ga naar de kaart in de app, zoek je speellocatie op en klik op ‘Hier spelen’.
Een nieuwe speelplek moet altijd gekoppeld worden aan een speellocatie. Als er nog geen 24Play speellocatie bestaat van de locatie waar de nieuwe speelplek zich bevindt, dan moet die eerst nog geregistreerd worden. Dit gaat zo:
In het 24Play dashboard kun je eenvoudig extra speelplek(ken) toevoegen aan je speellocatie.
Door heel Nederland zijn speellocaties geregistreerd, zoals verenigingen en horecagelegenheden.
Om een speellocatie bij jou in de buurt te vinden kun je de kaart in de 24Play app gebruiken of de kaart op www.24play.nl bekijken.
Ja dat kan! Maar wel alleen als je bij een vereniging of horecagelegenheid een speelplek reserveert. Je selecteert voor het bevestigen van je reservering je medespelers en kunt een datum en tijd selecteren.
Dit kun je doen door in het beginscherm van de app op ‘Stuur je vrienden een Buzz’ te klikken. Je vindt hier alle spelers die in dezelfde ranglijst zitten als jij (met uitzondering van de algemene 24Play ranglijst). Wanneer je de Buzz verstuurt, krijgt diegene direct een melding op zijn of haar telefoon.
Nu nog niet, maar straks wel! We zijn op dit moment bezig met de ontwikkeling van een functie waarbij je zelf een ranglijst kan aanmaken en kan bepalen wie er toegang heeft tot deze ranglijst en in welke periode deze ranglijst actief moet zijn. Superleuk om erachter te komen wie nou echt de koning is van jouw vrienden. Nog even geduld!
Klik hiervoor op het meest linker icoon in de menubalk van de app. Hier zie je al jouw speelmomenten. Als je op een speelmoment klikt kun je de uitslag van dit potje inzien, en als je naar links swipet zie je ook jouw statistieken van dit speelmoment, zoals de duur van het potje en het totaal aantal gespeelde punten.
Jazeker! Dit kun je direct doen na het afronden van een speelmoment, maar ook oudere speelmomenten kun je delen. Ga hiervoor naar de statistiekenpagina in de app, klik op het speelmoment dat je wilt delen en klik vervolgens op het deel-icoon rechtsboven in beeld. Vergeet ons en je tegenstanders niet te taggen!
Zodra iedereen de uitslag heeft bevestigd is het niet meer mogelijk om de uitslag te wijzigen.
Een gespeelde wedstrijd waarvan de uitslag bevestigd is door alle spelers, is niet meer te verwijderen. Zo kan iemand niet ‘sjoemelen’ met zijn of haar statistieken. Heb je verloren en wil je de wedstrijd verwijderen? Dat gaat dus niet! Meer spelen en meer winnen, dan verbeter je vanzelf je statistieken. Zet ‘m op!
Dit is nu helaas nog niet mogelijk. Maar in de toekomst wel! Op dit moment kun je alleen je reserveringen en de ranglijst inzien in het dashboard.
We denken constant na over hoe wij het platform nog leuker en handiger kunnen maken voor alle spelers. Daarom zullen we dit gaan ontwikkelen, zodat jij eenvoudig je statistieken in kan zien, jouw profiel nog beter kunt beheren en gemakkelijk jouw geregistreerde speellocaties kan wijzigen.
Iedereen die zich geregistreerd heeft in de app is te vinden in de enige echte 24Play ranglijst. Voor alle ranglijsten wordt de volgende puntentelling aangehouden:
Winst = 5 punten
Gelijkspel = 3 punten
Verlies = 2 punten
Verlies je veel potjes? Maakt niet uit! Als je speelt, maar verliest, verdien je ook punten. Zo blijf je lekker gemotiveerd om in beweging te blijven. Beweging wordt beloond bij 24Play!
Je kunt in de app de ranglijst van elke speellocatie inzien. Ga hiervoor naar de ranglijstenpagina in de app en swipe naar links. Hier kun je de speellocatie opzoeken via de zoekbalk. Klik op de speellocatie om de ranglijst te openen!
Zodra jij een potje hebt gespeeld op één van de speelplekken van deze speellocatie, word jij automatisch toegevoegd aan de ranglijst. Alleen de punten van de potjes die jij op deze locatie hebt gespeeld zijn zichtbaar in deze ranglijst.
Als je gebruik wilt maken van de 24Play app, dan heb je een SportID nodig om in te kunnen loggen. Als je jouw eigen SportID hebt aangemaakt, dan kun je met deze inloggegevens ook inloggen bij andere apps die onderdeel zijn van Sportunity.nu, zoals Sprint, Kantinebaas, Boulesbaas en SKIWE. In ons privacy beleid lees je hoe we met jouw gegevens omgaan.
Hoewel we natuurlijk hopen dat je altijd bij 24Play wilt blijven, kun je in jouw instellingen je profiel verwijderen. Jouw persoonsgegevens worden dan na uiterlijk twee weken verwijderd. Na afloop van deze twee weken zullen jouw gegevens volledig uit ons systeem verwijderd zijn. Dit betekent wel dat we dan ook jouw credits en statistieken niet later nog terug kunnen halen als je toch weer met 24Play wilt spelen.
Het verwijderen van een account is in enkele stappen gedaan. Open de 24Play app en log in met het account dat je wilt verwijderen. Ga vervolgens naar je profiel, klik op het instellingen-icoon en vervolgens op ‘profiel verwijderen’. Bevestig vervolgens de verwijdering van je account door op de paarse knop ‘Profiel verwijderen’ te klikken.
Let op: Wij kunnen hierna je statistieken en credits niet meer terugzetten in de app. Deze zijn dan definitief verwijderd.
Leden en/of gasten kunnen met de app elkaar op een leuke en innovatieve manier uitdagen en scores bijhouden om zo de beste van de club of jouw horecagelegenheid te worden. Daarnaast kan het platform jouw club of horecagelegenheid verbinden met de regio en potentiële nieuwe leden en gasten.
Ook is het mogelijk om via 24Play gratis toegang te krijgen tot jullie eigen reserveringssysteem. Zo kunnen leden en/of gasten een speelplek boeken.
Top dat ook jij aan de slag wil gaan met het 24Play reserveringssysteem! Om toegang te krijgen tot jullie eigen dashboard willen wij je vragen om een mail te sturen naar info@24Play. Geef dan even de volgende gegevens op:
Let op: De beheerder dient zelf alvast de 24Play app te downloaden en zich te registreren met ditzelfde e-mailadres, alleen dan kan je ook toegang krijgen tot het dashboard.
Het is mogelijk om met meerdere beheerders toegang te krijgen tot het dashboard, maar dit kan je als beheerder zelf instellen zodra je eenmaal toegang hebt tot je reserveringsdashboard.
Voorlopig zal het reserveringssysteem gratis beschikbaar zijn voor verenigingen en horecagelegenheden. In verband met het coronavirus willen wij zowel verenigingen als horecagelegenheden ondersteunen om speelplekken op een verantwoorde manier beschikbaar te stellen aan leden of gasten.
Afhankelijk van de toekomstige ontwikkelingen omtrent het coronavirus en de maatregelen die vanuit de overheid gesteld zijn, zal de periode van gratis gebruik stop gezet kunnen worden. Er wordt dan ruim van te voren gecommuniceerd naar de verenigingen en horecagelegenheden dat er wijzigingen plaats zullen vinden.
Om na de gratis periode nog gebruik te blijven maken van het reserveringssysteem kan het zijn dat er straks een gebruikerslicentie nodig is. We streven ernaar om de kosten hiervoor zo laag mogelijk te houden. Zodra hier meer over bekend is, zal dit gecommuniceerd worden vanuit de KNBB-kanalen en 24Play-kanalen.
Ja, het is mogelijk om met meerdere beheerders toegang te krijgen tot het dashboard. Als beheerder van het reserveringssysteem kun je eenvoudig zelf instellen wie er allemaal toegang moeten krijgen tot jullie dashboard.
Let op: De extra beheerder(s) dienen zelf alvast de 24Play app te downloaden en zich te registreren met ditzelfde e-mailadres, alleen dan kun je hen ook toevoegen als beheerder aan het dashboard.
Ja, dat is mogelijk. Zo kun je voorkomen dat gebruikers maanden vooruit al een speelplek reserveren bij jouw vereniging of horecagelegenheid. Om de instellingen hiervoor aan te passen kies je in het menu van het reserveringsdashboard voor het kalender-icoon (met sterretje). Scroll een klein stukje naar beneden om het limiet op vooruit reserveren in te stellen.
Je kunt overigens als beheerder elke reservering annuleren via het dashboard. De persoon die de reservering heeft geplaatst krijgt dan een melding van de annulering.
Het reserveringssysteem wordt ontwikkeld in meerdere fases:
Fase 1 (afgerond)
Het gefaseerd weer opengaan van de verenigingen en alle clubs voorzien van een laagdrempelig reserveringssysteem om haar tafels en/of borden door leden en niet-leden beschikbaar te stellen voor reserveringen. Dit zal bestaan uit een dashboard voor de clubs en de ontwikkeling van de 24Play app voor de spelers, waarmee de reservering gedaan kan worden.
Fase 2 (afgerond)
In deze fase worden meer instelmogelijkheden in het reserverinsdashboard voor verenigingen en horecagelegenheden gerealiseerd. Hieronder vallen onder andere filteropties en meer mogelijkheden in het beschikbaar stellen van speeltafels- en borden.
Fase 3 (afgerond)
In deze fase de webpagina van 24Play gerealiseerd en is het voor leden en niet-leden mogelijk om speeltafels- en borden via een webpagina te reserveren.
Fase 4 (2022)
In deze fase zal het verhuren van speeltafels en dartborden inclusief een betaalfunctie mogelijk zijn, om ook niet-leden te kunnen ontvangen.
Tijdens ‘Fase 4’ van de ontwikkeling van het reserveringssysteem zullen verschillende nieuwe functies toegevoegd worden. Het zal dan voor niet-leden en/of gasten ook mogelijk zijn om bij een vereniging of horecagelegenheid een speelplek te reserveren tegen betaling.
Op de hoogte blijven van ontwikkelingen? Meld je aan voor de 24Play nieuwsbrief (onderin de pagina) en volg 24Play op social media. Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via info@24play.nl.
Nee, dit is nog niet mogelijk. Maar wellicht dat we deze optie nog gaan ontwikkelen in de toekomst.
Een nieuwe speelplek moet altijd gekoppeld worden aan een speellocatie. Als er nog geen 24Play speellocatie bestaat van jouw vereniging of horecagelegenheid, dan moet die eerst nog geregistreerd worden. Dit gaat zo:
Als je als vereniging of horecagelegenheid al toegang hebt tot jullie eigen 24Play dashboard, dan kun je hier eenvoudig een nieuwe speelplek toevoegen. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan even contact op via info@24play.nl.
Ja, dat is mogelijk. Zo kun je voorkomen dat gebruikers maanden vooruit al een speelplek reserveren bij jouw speellocatie of heel veel speelmomenten reserveren. Om de instellingen hiervoor aan te passen kies je in het menu van het reserveringsdashboard voor het kalender-icoon (met sterretje). Scroll een klein stukje naar beneden om aan te geven hoeveel reserveringen een speler mag maken.
Je kunt overigens als beheerder elke reservering annuleren via het dashboard. De persoon die de reservering heeft geplaatst krijgt dan een melding van de annulering.
Nee, dat kan nog niet. We zijn wel van plan om dit in de toekomst mogelijk te maken, maar wanneer weten we helaas nog niet precies.
Nee, het is ook mogelijk om via een webpagina een reservering te maken. De beheerder van een speellocatie kan de link van de webpagina vinden in het beheerdersdashboard en deze delen op bijvoorbeeld social media of op de website van jullie vereniging of horecagelegenheid.
Deze link is te vinden door in het dashboard in het menu op het agenda(ster)-icoon te klikken. Rechts bovenin op ‘Bekijk reserveringspagina’ om de pagina te bekijken of om de link te kunnen kopiëren.
Wel is het nog steeds noodzakelijk om een account te hebben alvorens een reservering gemaakt kan worden via de webpagina.
Dit kan via jullie eigen reserveringsdashboard. Hier kun je speelplekken toevoegen of verwijderen, maar ook de informatie van een speelplek aanpassen. Ga hiervoor naar ‘aangesloten speelplekken’ in het reserveringsdashboard en klik op de speelplek die je wilt aanpassen.
Je kunt verschillende instellingen per speelplek instellen, zoals minimale en maximale aantal spelers per speelplek. Kom je er niet helemaal uit? Stuur dan even een mailtje naar info@24play.nl. We helpen je graag!
Nu nog niet, maar over een tijdje wel! We werken aan een toernooifunctie waardoor je straks op een trainingsavond een toernooitje kan organiseren. Ook zijn we bezig met het ontwikkelen van een vriendenranglijst, waarmee gebruikers samen met andere gebruikers een eigen ranglijst aan kunnen maken. Wil je hier meer over weten? Neem dan even contact met ons op via info@24play.nl.
Wil je een gratis promotiepakket ontvangen, met onder andere posters, flyers en bierviltjes? Stuur ons dan even een mailtje naar info@24play.nl. Benoem in de mail je speellocatie en het adres waar het promotiepakket naar toe mag.